تفاوت پرکن خطی و پرکن سروو - پرکن خطی و پرکن سروو چه تفاوتی دارند

تفاوت پرکن خطی و پرکن سروو، اگر صاحب کسب ‌و کاری هستید که نیاز به پر کردن کیسه‌ ها یا بطری ‌ها با محصولات تولید شده، دارید، باید برای خرید دستگاه پرکننده سرمایه‌ گذاری کنید. دستگاه پرکن خطی و پر کن سروو، از جمله دستگاه هایی هستند که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید و به طور مداوم هزاران ظروف را با مواد خاص تا حد مشخصی پر کنید.

در حالی که فناوری‌ های مختلفی از دستگاه پرکن در بازار موجود است، اما لازم است روی تجهیزاتی سرمایه ‌گذاری کنید که برای رفع نیازهای کسب و کار شما مناسب ‌تر باشد. چرا که استفاده از دستگاه پرکن مناسب، می تواند خط تولید را بهبود بخشد، فروش را افزایش دهد و به موفقیت کسب و کار کمک کند.

پرکن خطی و پرکن سروو از جمله تجهیزات و ماشین آلات صنعتی مهم و پرکاربردی هستند که هر کدام دارای ویژگی ها و کاربردهای مخصوصی بوده که در ادامه این بخش با معرفی این دو دستگاه، متوجه تفاوت پرکن خطی و پرکن خطی سروو خواهید شد تا در نهایت بتوانید بهترین و مناسب ترین دستگاه پرکن را برای واحد تولیدی یا کارخانه خود تهیه کنید.

پرکن خطی چیست؟

امروزه با توجه به حجم تولید بالای کارخانه ها، عملیاتی مانند پر کردن ظروف بسته بندی، با استفاده از دستگاه ها انجام می شود تا دقت، سرعت و بهداشت در عالی ترین سطح ممکن باشد. دستگاه پرکن خطی مایعات، یکی از اصلی ترین دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی است که در بسیاری از کارخانه های تولید کننده مواد غذایی، دارو و مواد بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد تا این فرآیند در مدت زمان کمتر و با کمترین هدر رفتن محصول انجام شود.

دستگاه پرکن خطی، معمولا برای پر کردن ظروف بسته بندی از محصولات مایع مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای یک مخزن بزرگ برای ذخیره سازی یا دپو محصول مایع است و معمولا چند نازل دارد. ظروف و بطری های بسته بندی مخصوص، بر روی یک نوار نقاله قرار می گیرند و سپس بر روی یک خط با سرعت مشخص حرکت می کنند تا به نازل پرکن خطی مایعات برسند و سپس با توجه به حجم ظروف، مقدار مشخصی از محصول برای پر کردن مایعات درون ظروف و بطری ها بر روی این دستگاه تنظیم می شود تا فرآیند پر کردن ظروف و بطری ها از مایع مورد نظر انجام شود.

دستگاه پرکن خطی به این دلیل با این نام شناخته می شود که طراحی آن به شکل خطی و طولی است و نازل های این دستگاه نیز به شکل خطی در کنار هم قرار گرفته اند. ظروف و بطری های بسته بندی نیز به صورت خطی بر روی این دستگاه حرکت می کنند تا برای پر شدن آماده شوند.

همچنین این دستگاه ها قابلیت نصب میز انتظار در ابتدا و انتهای دستگاه و همچنین نصب دستگاه دربند و لیبل زن را نیز دارند تا فرآیند پر کردن و بسته بندی نهایی محصول، با سرعت بیشتری انجام شود. این دستگاه ها معمولا به گونه ای طراحی می شوند که دارای سنسور مجزا برای قسمت پرکن هستند و در صورتی که بطری یا ظرف مخصوص برای پر شدن در زیر نازل وجود نداشته باشد، شیر نازل باز نمی شود.

علاوه بر این لازم است بدانید که دستگاه پرکن خطی، هم برای مایعات رقیق (با استفاده از پمپ) و هم برای مایعات غلیظ (با استفاده از سیستم پرکن سیلندر پیستونی) مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین پر کن خطی مایعات در سه مدل دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک نیز طراحی و تولید شده است تا بتوانید با توجه به حجم تولیدات مورد نظر خود در واحد های تولیدی کوچک یا کارخانه های بزرگ و صنعتی، مورد استفاده قرار دهید.

کاربرد دستگاه پرکن خطی چیست؟

دستگاه پرکن خطی کاربردهای متعددی در صنایع مواد غذایی و نوشیدنی، دارویی، آفت کش ها، تقطیرها، لوازم آرایشی و بهداشتی، مراقبت های شخصی، شیمیایی، روغن و غیره دارد.

تفاوت پرکن خطی و پرکن سروو

پرکن خطی سروو چیست؟

دستگاه پرکن خطی سروو (servo)، نسخه ای از دستگاه پرکن پیستونی است که دقیقاً میزان مایعی را که از نازل توزیع خارج می شود کنترل می کند. برنامه دستگاه به پرکننده سروو دستور می دهد که چه مدت به پیستون و با سرعت های دقیق قابل تنظیم ضربه بزند. این فناوری و سخت افزار با هم تضمین می کنند که حجم ذخیره شده در ظروف عبوری، یکنواخت و دارای مقدار دقیق است. در واقع، سروو موتور کلید دقت و کارایی دستگاه ‌های پرکن خطی است. همچنین این چیزی است که ماشین‌ های پر کننده مایع را ممکن می‌ سازد تا برنامه ‌های ویژه ‌ای را که به ویژگی ‌های پرکننده بسیار دقیق نیاز دارند، تطبیق دهند و حاشیه خطا در میزان حجم تنظیم شده برای پر کردن ظروف و بطری ها را به حداقل می رساند.

در این مدل پرکن خطی از سروو موتور استفاده می شود که مزایای زیر را از اتوماسیون ارائه می دهند:

  • پرکن خطی سروو موتور، معمولا سرعت بیشتری را ارائه میدهد
  • این ماشین‌ های کامپیوتری دقیقاً مطابق برنامه ‌ریزی که برای آنجام شده عمل می‌کنند و به همین دلیل دقت و کارایی را افزایش می‌ دهند و هدر رفت محصول را به حداقل می رساند.
  • پرکن خطی سروو موتور، معمولا دوام و ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به سایر مدل های دستگاه های پرکن دارند.
  • دستگاه پرکن خطی سروو، دارای انعطاف پذیری در ساختار و عملکرد است. شما می توانید از یک دستگاه برای توزیع انواع مختلف مایعات استفاده کنید. بسته به تفاوت محصولات و ظروف، ممکن است مجبور شوید نازل های دستگاه پرکن را تعویض کنید تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید.

تفاوت پرکن خطی و پرکن سروو

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، از هر دو دستگاه پرکن خطی و پرکن خطی سروو برای پر کردن مایعات درون بطری ها و ظروف مخصوص استفاده می شود. تفاوت پرکن خطی و پرکن خطی سروو این است که پرکن خطی سروو، یک نسخه پیشرفته تر از مدل پرکن خطی است که دقت، سرعت و کارایی بسیار بالاتری داشته و انعظاف پذیری بیشتری را در ساختار و عملکرد ارائه می دهد تا بتوان با استفاده از این دستگاه، مایعات در غلظت های مختلف را درون ظروف و بطری های بسته بندی در سایزهای مختلف پر کرد. دیگر تفاوت پرکن خطی و پرکن خطی سروو موتور، دوام و ماندگاری دستگاه پرکن خطی سروو است که معمولا بسیار بیشتر از سایر مدلهای پرکن است.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با تفاوت پرکن خطی و پرکن خطی سروو کسب کنید تا از این طریق بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید، می توانید با کارشناسان متخصص در مجموعه پایدار صنعت نوین مشورت کنید.

مجموعه پایدار صنعت نوین با نزدیک به 15 سال سابقه در زمینه ساخت ماشین آلات غذایی و خطوط ریلی محصولات، افتخار دارد سهم کوچکی از صنعت غذایی کشور را سهیم باشد. عمده فعالیت این شرکت در زمینه طراحی مهندسی و ساخت ماشین آلات بسته بندی مواد غذایی، ردیف کن بطری، پر کن تری بلوک، پرکن خطی و ریل ترافیک می‌ باشد.

برای برقراری ارتباط با شرکت دستگاه سازی پایدار صنعت نوین می توانید از راه های راتباطی زیر استفاده کنید:

ادرس سایت مجموعه پایدار صنعت نوین:

  • https://paydarsanaat.com

شماره تلفن مجموعه پایدار صنعت نوین:

  • 02146847283
  • 09126643585
  • 09029098767

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *